Blogi

Pakendi kujundus, kas ja kui oluline?

Pakendi kujundus.

Kui tihti mõtled Sa oma toodete pakendamise disainile? Kas oled teadlik, et oma toote brändi arendus ei päädi vaid logo disainimisega?

Inimestele meeldib ilusaid asju vaadata, see on vana tõde. Ja siit algabki pakendi kujundus- kuidas teha nii, et uus pakend oleks samamoodi „ilus“ asi, mida inimesed visuaalselt hindavad ning armastavad. Jah, pilkupüüdev logo on oluline osa toote turunduses, kuid ärge alahinnake lihtsalt fakti- kliendid on inimesed, kes hindavad ilu simadega.

Kõlab küll lihtsalt ja kohati naiivselt, ent kliente tõmbab kui magnetiga ilusate asjade poole. Ning miski, mis on huvitav ning hea disainiga, on juba eos loodud äratama võimalike kliendite tähelepanu, kui seda teeks ilmetu ning igav toode. See on pakendidisaini põhipunkte, sest müüki on ju vaja. Lisaks brändi loomisele tasub arvestada ka pisidetaile, nagu näiteks värvid, kirjastiilid- kõik see, mis klientidel aitab paremini toodet oma peas tuvastada.

pakendi kujundus

pakendi kujundus

 

Millal aga algab pakendi kujundus? Suurepärane pakendi kujundus peaks alati peegeldama nii toodet, kreatiivsust kui ka firma isikupära. Pakendi disainimine ise on aga paras teadus, alates pakendi kujust kuni materjalideni, ära ei saa unustada ka funktsionaalsust.  Lisaks „ilus ümbris“ olemisele peab pakend samamoodi toodet kaitsma (nt ladustamisel, transpordi ajal jne). Pole erilist vajadust valmistada pakend, mis on küll visuaalselt huvitav, kuid oma esmast ülesannet täita ei suuda.

Milline on siis see „ideaalne“ pakend? Loomulikult on selleks omaette uurimisharu välja töötatud ning tulemus pole kaugeltki mitte üllatav- lihtsus on see, mis müüb. Inimesed soovivad saada informatsiooni kergelt ja kiirelt. Kui esmase pilgu saavad tooted tänu oma pilkupüüdvale välimusele, siis edasine peab olema võimalikule kliendile lihtsalt ja kiirelt arusaadav. Firmad tahavad müüa oma tooteid, keegi ei soovi, et inimesed ostavad asju nende konkurentidelt. Ja kindlasti mitte ei taha nad kaotada kliente pelgalt seetõttu, et ligipääs toote informatsioonile polnud piisavalt hõlbus.

Mida aga kliendid tahavad? Kliendid eelistavad lihtsusele ausust ja autentsust. Ehk siis teisisõnu, nad tahavad olla kindlad, et pakendil kirjeldatud toode on tõepoolest ka see, mis pakendis peab olema. Seda on võimalik firmadel saavutada, kui toodete pakendid tehakse piisavalt usaldusväärseks. Üheks võimaluseks on kasutada kõrgkvaliteetset materjali pakendi valmistamiseks. Ning kui ettevõtte motoks on modernust ja roheline mõtteviis, siis peaks seda imagot peegeldama ka pakendi kujundus  (nt taaskasutatud ja innovaatiline materjal).

Keegi ei vaidle vastu faktile, et firma logo mängib elulist rolli toote turundamisel. Kuid pakendi visuaalse mõju võim on miski, mis mõjutab kliente otseselt. Klientidele meeldib seostada toodet millegi positiivsega ning pakendi disain on tihti esimene asi, mis neil tootega seoses meelde tuleb. Seda mõtet tasub meeles pidada, sest inimesed armastavad ka raamatuid kaane järgi hinnata. Mis siis veel muudest toodetest rääkida…

 

 

Seotud postid