Blogi

Kuidas poolakaid meid paljaks varastasid

Kuidas poolakaid meid paljaks varastasid.

… ehk kui ei ole müügituge, pole ka tootmist.

 

Järgnev lugu on sellest, kuidas meil oli hiilgav idee, aga mis kehvapoolse müügitöö ja ebapiisava turundamise tõttu soiku jäi. Küll aga leidsid teised, poolakad siis nimelt, meie idee suurepärase olevat ning sellest sai alguse nende jaoks edukas äri.

 

Kes ikka oma viga tunnistada tahab, eks? Ega meiegi taha, samas on vahel vaja oma puudujääke ning apsusid tunnistada. Pealegi, vahest on siinne lugu abiks kellelegi teisele. Öeldakse ju ikka, et „rumal õpib enda, tark teiste vigadest“.

DSCF4487

Ümmarguse põhjaga paberist pudelikotid. Meie andmetel ei tooda selliseid kotte siiani keegi.

 

Aastal 1998 alustasime unikaalse idee juurutamist, selleks oli ümara põhjaga paberkottide arendus. See oli nii siis, kui ka praegu ainulaadne toode, seda nii disaini kui materjali mõttes. Nimelt oli meie leiutiseks unikaalne kortsuline paber. Paberkott oli tootena pakkumisel 12 eri maailma riiki, kuid millegipärast oskasime me vaid toota. Seevastu koti müümine nii edukalt ei läinud.

 

Meie toodetest olid väga huvitatud aga poolakad, kes ostsid tootenäidised ära 1000 USD eest ning asusid sellest paberkotte ning karpe tootma. Mis edasi juhtus, on juba turundusalane ajalugu. Meie jaoks kiratsev turg oli nende jaoks justkui ootel ning suurepäraste turunduskampaaniate abil tegid nad just sellest samast, meie aretatud tootest, omale ühe tulusa rahaallika Venemaal. Poolakate äri läks hästi, läheb siiamaani, kui aus olla. Meil ei jäänud aga muud üle, kui käsi laiutada ning piinlikult valus õppetund alla neelata.

 

Päris tühjade kätega me muidugi ei jäänud, meie toodete nimekirjas oli pikalt ümara põhjaga veinikott. Uhke tunne oli mõelda, et tegu oli nii originaalse tootega, mida keegi teine ei siis, ega ka praegu ei tooda. Hetkel küll meie tootevalikus enam ümarapõhjalist veinikotti ei ole.

 

DSCF4495

Ümmarguse põhjaga paberkotid. Värvilistest kottidest on sinine värv kõige populaarsem.

Tagantjärgi tarkus paraku midagi ei maksa ning meie oleme oma vigadest õppinud. Müügitöö ning turunduse tähtust enam keegi meist alahinnata ei julge. Loodame, et meie „õppetund“ on abiks ka teistele. Vähemalt jääb Dispakile alati teadmine, et just meie leiutasime ainulaadse toote. Suurepärane turundusvõimalus läks käest, aga idee autorid oleme ikka.

 

Kui arvad, et Sinugi firma võiks toota ümarapõhjalisi paberkotte, siis võta meiega ühendust.

 

 

 

 

 

Seotud postid